четвер, 9 січня 2014 р.

8 помилок при складанні бізнес-плану


   Перша порада для тих, хто збирається відкривати бізнес, - писати бізнес-план потрібно самостійно, щоб повністю розуміти процеси, що відбуваються у вашій власній діяльності. Однак у когось немає часу для цього чи достатніх знань, а також часу для отримання цих знань. Внаслідок цього підприємці звертаються в компанії, які займаються написанням бізнес-планів. Ось список із восьми питань, на які ви повинні дати собі відповідь, перед тим як  складати бізнес-план.

1. Відсутність чіткого розуміння, що саме підприємець буде виробляти/продавати.
Не мало реальних історій про те, коли у відділ бізнес-планування приходили зі словами «Я хочу почати свою справу, мені потрібен бізнес-план», уточнюючи при цьому в якій сфері зараз найкраще відкрити бізнес. Якщо у вас є гроші і ви хочете розпочати власний бізнес, але при цьому просите підказати, яку справу відкрити, то Вам варто ще раз гарненько подумати. І відкласти все до появи хорошої ідеї, яку ви точно захочете реалізувати. Інакше вийде, що співробітники і ідею за вас придумали, і бізнес-план допомогли написати. 

2. Нерозуміння для кого виробляється товар, надаються послуги.
Друга велика помилка початківця підприємця - незнання своєї аудиторії. «Ну, десь від 15 до 60 років...» або «Як кому продавати? Всім!», - кажуть деякі. Ви впевнені? Може подумаєте гарненько? Хто всі ці люди, чим вони живуть?
Щоб продати свій товар або послугу аудиторії, її потрібно знати - стать, вік, професія, захоплення. Чітко бачити свого безпосереднього клієнта. Чим краще ви знаєте свого покупця, тим простіше вам буде продавати.

3. Бізнес-цілі розпливчасті.
Фахівці з бізнес-планування перед основною частиною проекту складають резюме. Як раз таки в ньому прописуються вид діяльності, надані послуги і мета проекту. Просто хотіти відкрити бізнес для заробляння грошей або для того, щоб виробляти інноваційні кулькові ручки, - недостатньо.
Мета повинна бути конкретна, вимірна, досяжна, орієнтована на результат і мати чіткі часові рамки. Саме такою повинна бути мета придатна до реалізації.

4. Джерела фінансування не продумані.
Початківці бізнесмени приходять до фахівців з проханням скласти бізнес-план для інвестора. При цьому найчастіше про джерела можливого фінансування відомостей немає. Інвестор представляється якимось далеким і розпливчастим, який просто сам собою знайдеться, так як ваш проект унікальний і інноваційний.
Звичайно, простіше звалити на плечі фахівців бізнес-планування пошук джерел фінансування, ніж розбиратися в цьому самим. Однак ніхто краще вас не знає, які саме фінансові вливання і в якій формі вам потрібні.
Так, вас завжди проконсультують, якщо потрібно. Однак знання і розуміння цього питання вами - один з гарантів успіху.

5. Цифри взяті «зі стелі».
Ви повинні розуміти, що бізнес-план в першу чергу потрібен вам, а не фахівцю, який його складає!
Взяті зі стелі цифри за обсягами (сумами) витрат, обсягів виробництва і виручки і іншого, можуть призвести до «як ви сказали, так вам і зробили». Подумайте, ви не знаєте точних цифр і сум? З'ясуйте їх! Інакше отримаєте настільки ж типовий бізнес-план. Робота буде виконана даремно, такий бізнес-план буде марний.

6. Не всі витрати враховано
Повертаючись до фінансових питань. Ще один промах - не враховувати всі витрати. Звичайно, фахівці бізнес-планування намагаються підказувати деякі моменти, але лише в межах відомостей по загальних витратах для ведення будь-якого бізнесу. Однак, якщо бізнес специфічний, то тут вам ніхто не підкаже, крім можливо колег або фахівців в цій області.
Перед тим, як подавати відомості фахівцям бізнес-планування, ще раз переконайтеся, що постаралися врахувати всі фінансові витрати.

7. Занадто амбітні прогнози
Порада від працівників Бізнес-інкубатора - прораховуйте найгірший варіант. Не варто думати, що інвестори відразу погодяться на всі ваші умови, продажі будуть рости в геометричній прогресії, всі плани будуть відразу ж виконуватися.

8. Думка про те, що у вас немає конкурентів.
«У нас немає конкурентів!» - у сучасному світі такі слова найчастіше лунають не стільки амбітно, скільки нерозумно. Зараз вже немає нічого унікального, ви можете лише як поліпшити те, що вже придумано до вас. Але це не означає, що така думка не прийшла в голову комусь іншому.

Немає коментарів:

Дописати коментар