середа, 8 січня 2014 р.

Франчайзинг у роздрібній торгівлі

Мережі роздрібної торгівлі суттєво додали обертів у своєму розвитку. При цьому особливу увагу вони приділяють франчайзингу, як до способу відкрити ряд нових магазинів і при цьому не вкладати свої власні кошти.

Основні аспекти.
Франчайзер, являє собою власника певної торгової марки, яка вже досягла успіху в розвитку і який реалізує проект франчайзингової мережі.

Франчайз - це господарюючий суб'єкт в мережі роздрібної торгівлі, який входить в мережу і взяв при вступі на себе зобов'язання щодо дотримання всіх стандартів, які встановлюються франчайзером. Наприклад, якщо мається на увазі франчайзинг магазину одягу, то підприємець, який вирішить його відкрити, повинен повністю дотримуватися правила ведення бізнесу, які обумовлюються з франчайзером спочатку.

Особливості франчайзингу в роздрібній торгівлі.
Безумовно, франчайзинг в роздрібній торгівлі, являє собою майже ідеальну модель взаємовигідного співробітництва. Торговий франчайзинг надає ряд переваг всім суб'єктам подібних взаємовідносин:


• Франчайзер отримує розвиток і при цьому не потрібно відкривати нові торговельні площі і витрачати кошти на них. При цьому франчайзер має можливість контролювати розвиток окремого магазину і може надати вже напрацьовану інформацію для франчайзера, не витрачаючи свій час і сили на розвиток.

• Франчайзер отримує практично стовідсоткову гарантію на успішний розвиток бізнесу. Якщо говорити про статистики, близько 15% підприємців, які відкривають самостійно магазин, не використовуючи товарний франчайзинг, досягають успіху. Ті, хто використовує франчайзинг в роздрібній торгівлі, досягають непоганих успіхів. Приблизно 7 магазинів з 8 стають розвиненими і прибутковими.

Однак,товарний франчайзинг має і деякі нюанси. Незважаючи на те, що система франчайзингу здається досить відкритою і зрозумілою системою, велику роль все ж відіграють і особисті відносини між франчайзером і його партнерами. І це не залежить від того, франчайзинг дитячого одягу або франчайзинг автозапчастин.

Компанії, які стають компаньйонами франчайзера, піддаються серйозному ризику, в результаті якого новачок, навчений нюансів ведення бізнесу і з усіма необхідними знаннями, може просто згодом представляти собою серйозного конкурента. Цей момент може бути обумовлений між компаньйонами завчасно.

Як оцінити готовність до франчайзингу.
Не кожна молода компанія готова розвивати свій бізнес по системі франчайзингу. Для того щоб зважитися на подібний крок, наприклад використовувати торговий франчайзинг для того щоб відкрити магазин, необхідно ретельно оцінити свою мережу, яку ви будете використовувати для розвитку власного магазину. Для цього можна скористатися наступними показниками:

1. Мережа магазинів, повинна володіти певним ім'ям, за допомогою якого люди і пізнають його. Нехай бренд, логотип, особлива назва і не є матеріальним моментом, але все ж для того, щоб досягти впізнаваності бренду, потрібні роки. Заради прикладу можна навести марку під назвою «mothercare». Такий франчайзинг дитячого одягу досить прибутковий і розвинений не тільки в регіонах, але й у країнах.

2. Мережа магазинів обов'язкова повинна відрізнятися певними рисами, які сприяють тому, що покупці будуть виділяти її серед інших, приписуючи до неї важливі для себе цінності.

3. Франчайзинг магазину одягу, наприклад, в обов'язковому порядку передбачає наявність прорахованої моделі компанії - франчайзі. Тільки тоді можна з упевненістю сказати, що в подальшому такий магазин швидко покриє всі витрати, які були накладені для відкриття.

Який франчайзинг вибрати.
Франчайзинг магазину одягу можна реалізовувати за допомогою двох принципів. Перший принцип являє собою товарний франчайзинг, який полягає в тому, що компанія прагне зробити франчайзі єдиним продавцем певного виду товару на певній території. В цьому випадку магазин повинен чітко дотримуватися умов франчайзингу, а саме купувати і продавати товар тільки у них. При цьому франчайзинг дає чіткі вказівки і того, як правильно оформити магазин.

Другий принцип передбачає франчайзинг бізнес-формату. Такий принцип передбачає великі витрати по створенню мережі магазинів і при цьому принцип в основному діє на продовольчі точки. Насправді ці два принципи виділені умовно, так як на практиці використовуються два види принципу одночасно.

Немає коментарів:

Дописати коментар